FAQ

Vanliga frågor och svar hos Morki Golf

Vår butik

Vilka öppettider har er kundtjänst?
Vardagar mellan 11-18. Vi försöker dock svara på ditt samtal/mail så fort det går under samtliga dagar i veckan.

Har ni en butik?
Ja, vi har en butik/ showroom på Orrekulla Industrigata 19-21. Öppettider står i högerspalten på förstasidan.

Beställningsfrågor

Hur får jag min order bekräftad?
När du gjort din beställning skickar vi ut ett mail, detta är en bekräftelse på din beställning samt ett kvitto/garantibevis på att ordern har gått igenom. Vänligen kontroller att du uppger korrekt e-postadress när du lägger din order.

Vilken status har min order?
När din beställning är skickad från vårt lager skickar vi ut ett mail till dig. I mailet står det information om hur du kan följa ditt paket med respektive logistikpartner.

Kan jag avbeställa min beställning?
Kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig. Har vi inte skickat paketet är det inga problem att avbeställa. Är paketet skickat kommer du debiteras 50 kr i returfrakt.

Betalningsfrågor

Hur fungerar det att betala med Klarnas faktura?
När du väljer att betala med vår samarbetspartner Klarna skickar vi ut din faktura i din beställning. Du har då 14 dagar på dig att betala din faktura.

Är det säkert att betala med kort?
Alla kortbetalningar sker via en PCI-certifierad samarbetspartner (DIBS). All överföring av information sker i krypterad form. Vid kortbetalning uppges kortnummer, kortets giltighetstid, CVC-kod samt för vissa kort en 3D Secure-kod.

Vad är 3D secure?
För att öka säkerheten för kortanvändning över internet har ett lösenord införts som kallas 3D secure. Med lösenordet legitimerar du dig när du betalar med Visa eller MasterCard. Ingen information visas för Morki Golf utan identifiering sker hos certifierad betalväxlare, DIBS (www.dibs.se). Det är din bank som tillhandahåller 3D secure, kontakta dem för mer information.

Leveransfrågor

Hur lång är er leveranstid?
Vårt mål är att ha alla produkter på lager och att skicka dem inom 24 timmar. Utöver det tillkommer respektive logistikpartners tid. Vanligtvis levereras paket inom 1-3 dagar.

Hur blir min vara levererad?
Om paket skickas med Schenker hamnar det hos närmaste paketombud och du aviseras med SMS. Paket som förväntas rymmas i en brevlåda skickas med Posten, skulle paket inte rymmas i lådan får du en pappersavi.

Kostar frakten något?
Vi har en enhetsfrakt på 49 kronor, vid köp över 499 bjuder vi på frakten. Vid returer kan vi mot en avgift på 50 kr stå för returfrakten alternativt att den bekostas av dig.

Reklamationer och returer

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
Om du önskar returnera en vara kontaktar du oss på info@morkigolf.se
Vi erbjuder 180 dagars öppet köp. Är varan oanvänd och i oskadad orginalförpackning får du pengarna tillbaka.
Returen kostar 50 kronor och kan endast ske via vårt system. Vi mottar inte någon retur som skickas utan vår retursedel. Vid byte skickas produkterna tillbaka som en retur och en ny beställning behövs göras.

När vi mottagit din retur och den är godkänd betalar vi tillbaka pengarna minus avgiften på 50 kr.

Vad gör jag om paketet levereras skadat?
Morki Golf har fullt ansvar för paketet. När du hämtar ut ditt paket kontrollera noga att det inte är skadat och om så är fallet påtala detta hos utlämningsombudet. Kontakta sedan kundtjänst för att lösa problemet i efterhand.

Vad gäller om jag vill reklamera en vara?
Kontakt vår kundtjänst och beskriv ditt problem. Om du kontaktar oss via mail bifoga gärna en bild. Morki Golf tillämpar konsumentköplagen och de rekommendationer som gäller för reklamationer.

Teknik

Använder ni cookies?
Ja, annars hade ni fått problem att navigera på sidan.