Köpvillkor

Morki Golf – Köpvillkor

Allmänt:
Morki Golf säljer golftillbehör via internet till privatpersoner, och företag i Sverige. För att handla hos oss måste du vara myndig. Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och personnummer alternativt organisationsnummer registreras i vårt kundregister.

Garanti:
Vi lämnar 1 års garanti på alla våra produkter

Beställning:
Artiklarna beställs via internet på Morki Golfs hemsida. Om du får problem är du välkommen att skicka e-post eller ringa till oss, så hjälper vi dig. En beställning via internet är genomförd när du erhållit en orderbekräftelse från oss.

Priser
Priserna på våra varor anges i svenska kronor. Då endast ett pris anges inkluderar det moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på hemsidan utan föregående avisering.

Frakt:
Vi skickar din beställning med Schenker eller Posten. Frakten tar vanligtvis en till två vardagar på sig att nå dig från det att försändelsen skickats ut från oss. Notera att behandlingstiden för din beställning tillkommer!

Outlösta paket: Paket som ej löses ut skickas automatiskt tillbaka till oss. Vi debiterar kunden 199 kr i en avgift för hantering av outlösta paket. Paketet ligger hos paketombudet i två veckor.

Kunduppgifter:
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen . Om vi inte har din e-postadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras. Varje gång du lägger en ny beställning hos oss ska du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella. Morki Golf lagrar dina namn- och adressuppgifter och andra kontaktuppgifter. Dessutom behandlas uppgifter om dina inköp, sammanlagt belopp och antal produkter. Uppgifterna används av Morki Golf för två ändamål, nämligen för att – fullgöra kundrelationens ömsesidiga rättigheter och förpliktelser (betalning och leverans av produkter, m.m.) – utgöra underlag för information och marknadsföring. Information och marknadsföringsmaterial med stöd av uppgifterna i registret kan överföras till dig via e-post eller sms och endast av Morki Golf. Uppgifterna lämnas aldrig ut för marknadsföring till tredje part. Dina personuppgifter behandlas för planering, genomförande och uppföljning av Morki Golf kontakter med dig. Uppgifterna behandlas också för statistikändamål. Uppgifterna analyseras och grupperas inför urval, prioritering och planering av kontakter med dig, allt i syfte att nå rätt kund med relevant information och att på detta sätt undvika onödig belastning och informationsspridning. Personuppgifter sparas under den tid de äger aktualitet och under den tid du har en pågående relation med Morki Golf och för en tid därefter då du kan utnyttja fördelarna med att vara kund hos Morki Golf. Du har rätt att kostnadsfritt en gång per år skriftligen begära information om den behandling av dina personuppgifter som förekommer. Du kan när som helst vända dig till Kundservice och begära att eventuellt felaktiga uppgifter om dig skall rättas eller raderas. Du kan när som helst skriftligen anmäla till Kundservice att du motsätter dig behandling av dina personuppgifter för marknadsföringsändamål. Uppgifterna kommer då att spärras för sådan användning. Om Du vill avsluta kundrelationen helt efter en aktiv köpperiod är vi tacksamma om du meddelar detta så att vi kan radera dina uppgifter. Kundservice E-post: info@morkigolf.se Tel

Beskrivning av våra leveranssätt:
Schenker Privpak/ Större försändelser som inte beräknas rymmas i din brevlåda skickas som paket med Schenker Privpak. Vi väljer hos vilket av Schenker Privpaks ombud du kan hämta ut ditt paket. Avisering sker vi sms om du uppgett ditt mobiltelefonnummer i kundregistreringen. Dessa leveranser når dig normalt inom två till tre vardagar efter att de skickats från oss. Posten paket som beräknas rymmas i din brevlåda skickas med Posten. Visar det sig att paketet inte ryms i din brevlåda kommer en pappersavisering från Posten och ditt paket finns för avhämtning hos närmaste ombud. Morki Golf kan inte hjälpa dig med att spåra ett sådant paket. Om paketet skickas med Schenker får försändelsen ett nummer och kan spåras med hjälp av Schenkers paketspårningsfunktion (se Schenkers hemsida för mer information). Du kan då se när paketet har kommit fram till ditt utlämningsställe. Om paketet leveras med Schenker Privpak ska du ta med dig ID-kort och det löpnummer som finns angivet i din sms avisering alternativ kan du erhålla detta från Morki Golf. Behandlingstiden på hemsidan är förväntad och vi garanterar inte att beställningen skickas från oss inom angivna antalet timmar, då oförutsedda förseningar kan uppstå. Tiden som anges gäller inom hur många timmar beställningen förväntas skickas från oss. Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten och Schenker Privpak med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan. Det kan uppstå oförutsedda förseningar hos de fraktföretag vi använder för leverans ut till våra kunder. Vi kan alltså inte garantera att din beställning kommer fram till dig en viss dag. Vi kan heller inte ersätta dig vid eventuell försening. Leveransproblem som vi känner till får du information om ifall du lämnat en epost-adress där vi kan kontakta dig.

Transportskada: Morki Golf ansvarar för de varor som skadas eller kommer bort vid leverans till kunden. Är försändelsen skadad vid utlämningsplatsen rekommenderar vi att ni påpekar detta på plats, tag sedan kontakt med vår kundtjänst. Reklamationen av transportskadan skall ske inom skälig tid. Vid retur ansvarar kunden för varan.

Betalning:
Fakturabetalning erbjuds i samarbete med Klarna AB. Vår fordran överlåts därmed till vår samarbetspartner Klarna, som i sin tur vidare överlåter fordran till Nordea Finans Sverige AB (publ). Betalning ska ske till Nordea på angivet konto. OBS att det är väldigt viktigt att betalning sker till det plus- eller bankgironummer som står angivet på den aktuella fakturan.

Kreditkontroll:
Vid val av fakturabetalning ges genast besked om kredit har beviljats och vi kan hantera köpet omgående. I samband med detta kan Klarna komma att ta en kreditupplysning. I det fall kreditupplysning sker kommer en omfrågandekopia att skickas ut till kunden, i enlighet med nya kreditupplysningslagen (KUL) som trädde i kraft 1 januari 2011. Skulle ansökan inte bli beviljad är ni välkomna att välja ett alternativt betalningssätt eller kontakta Klarna här.

Klarna faktura:
Privatpersoners beställningar skickas mot faktura som förfaller till betalning efter 14 dagar om inget annat anges. Fakturan medföljer paketet i de fall beställaren inte angivit en separat leveransadress. Eventuell fakturaavgift tillkommer.

Fakturainformation:
Under Ditt Konto på hemsidan hittar du all information om dina fakturor och betalningar. Du kan också gå direkt till vår samarbetspartner Klarnas hemsida och få information om din faktura. Logga in med hjälp av ditt person- eller organisationsnummer samt fakturans OCR-nummer. Där kan du också flytta förfallodatumet upp till 10 dagar.

Klarna konto:
Genom vår samarbetspartner Klarna kan vi erbjuda privatpersoner valet att delbetala via Klarna konto. Delbetala från 1/24 av orderbeloppet (dock minst 50 kr i månaden). Observera att du när som helst kan betala av hela kvarvarande skulden. En aviavgift om 29 kr tillkommer per månadsfaktura. Här finns allmän information om Klarna konto. Här finner du fullständiga villkor för Klarna konto. Om du har valt att betala med faktura, men ångrar dig, och vill ändra till delbetalning med Klarna konto, går det bra. Delbetala enligt informationen på din faktura eller kontakta Klarna för mer information.

Dröjsmålsränta och påminnelseavgifter:
Om betalning inte inkommer i tid skickar Klarna en påminnelsefaktura med en påminnelseavgift om 50 kr, samt dröjsmålsränta. Denna påminnelse skickas ut till den adress som är angiven på beställningen. Betalning ska ske till det konto som anges på fakturan.

Kortbetalning:
Vi tar emot korten VISA och Mastercard/Eurocard. Vi är mycket noggranna med säkerheten när du anger kreditkortsnummer. All korthantering sker krypterat (SSL) hos vår PCI-certifierade säkerhetspartner. Inga kortuppgifter lagras hos Morki Golf. Som kund har du skyldighet att se till att det finns pengar på ditt konto tills Morki Golf dragit köpesumman. Om kontot inte har täckning eller om det av annan anledning inte går att dra pengarna har Morki Golf rätt att fakturera det aktuella beloppet. Om du vill betala med kort fyller du i dina kortuppgifter när du kommer till Dibs betalsida. Välj den typ av kort som du har. Om du har ett Eurocard skall du välja Mastercard.

Försäljning till minderåriga; Vi ingår ej avtal med personer under 18 år utan målsmans godkännande.

Ångerrätt och retur:
Full ångerrätt gäller inom 180 dagar från det att du mottagit varan. Det är viktigt att du bifogar en kopia på din faktura/följesedel eller ett brev där ditt namn, din adress och ditt ordernummer står så att vi vet vad returen gäller. Har ni betalt er beställning med kort gör vi en återbetalning till ert konto. Meddela oss ordernummer samt ett bankkontonummer på info@morkigolf.se eller ring oss på . Behöver ni ett bokföringsunderlag som hör samman med återbetalningen, hör av er till oss så hjälper vi er med det. Återbetalning sker inom 30 dagar. Ni kan kontakt oss via mail, telefon eller brev.

Returadress:
Vi godkänner bara returer som skickas med vår retursedel. Kontakta oss via mejl för att beställa en retursedel. Returen kostar 50 kronor.

Reklamation:
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst på info@morkigolf.se Du får då en retursedel för att skicka tillbaka varorna på vår bekostnad. Om du vill ha en ny vara skickar vi dig en ersättningsvara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Om du istället vill ha pengarna tillbaka eller om vi inte kan ersätta dig med en ny vara, gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. Som kund har ni 3 års reklamationsrätt.

Logobollar:
För logobollar gäller ej öppetköp. Vår kundklubb gäller ej för logobollar.

Golfklubbor:
Kunden erbjuds 30 dagars nöjd kund garanti vilket innebär att om kunden inte är nöjd med sina klubbor/klubba får kunden kostnadsfritt byta ut dem mot nya klubbor inom 30 dagar. Om klubban är oanvänd gäller 180 dagars öppet köp. Kunden har endast rätt till ett byte.

Om kunden inom 30 dagar inte är nöjd med sina klubbor och ej önskar byta ut mot andra klubbor erbjuder vi ett tillgodo kvitto på hela beloppet som kunden sedan kan utnyttja på hela vårt sortiment. Tillgodo kvittot är giltligt i 3 månader.

Köpvillkoren gäller för Morki Golf som ägs av  Bolaget innehar F-skattsedel.